Ascona była dostępna jako sportowe auto dwudrzwiowe, czterodrzwiowa limuzyna oraz pierwsze luksusowe kombi marki. Manta - zgrabne coupe dzieliło rozwiązania techniczne z Asconą. Manta była już drugim samochodem marzeń, które niemiecka marka wprowadziła na rynek. Zaledwie dwa lata wcześniej zadebiutował Opel GT. Ascona i Manta trafiły za Atlantyk i były z powodzeniem sprzedawane w USA. Taka międzynarodowa kariera udała się tylko kilku modelom Opla. Dziś są to samochody poszukiwane przez kolekcjonerów.
Jubileuszowe obchody rozpoczną się od otwarcia sezonu rajdowego i parady Bodensee Klassik w dniach 7-9 maja 2020 r. Na starcie pojawi się sześć egzemplarzy Ascony i Manty pierwszej generacji. Będzie to uwertura do głównego pokazu zaplanowanego na 28 czerwca b.r., w trakcie którego na Klassikertreffen w Rüsselsheim zaprezentuje się około 100 Ascon i Mant A. Na przyjęciu urodzinowym spodziewanych jest około 30 tys. gości, w tym liczne delegacje klubów miłośników marki.
Kolejnym ważnym wydarzeniem będzie zlot Mant organizowany w dniach 25–27 września b.r. przez kolekcjonera i znawcę tych samochodów, Manfreda Henninga. Impreza odbędzie się w Timmendorfer Strand nad Bałtykiem, gdzie Manta została po raz pierwszy zaprezentowana prasie dokładnie 50 lat temu.
BCh, zdj. Opel